събота, 3 април 2010 г.

Великден

Пролет -  свежи разцъфнали клонки и аромат на топъл козунак :)

От две години насам реших да правя козунаците сама, защото купешките не ми доставят онази празнична наслада на небцето и не ухаят толкова блаженно колкото домашния мммм .... 
В търсене на идеалната рецепта за прекрасен козунак - да се къса на конци, ароматен и да ти се топи в устата, попаднах на Tanita - Благодарности!

С нагласата да сътворя нещо прекрасно на вкус и вид се запътих към магазина от предния ден. Пазарих всичко необходимо. 
Рано сутринта на разпети петък /знам че не беше време за козунаци, но то трабваше и да се пости 45 дни, ама..../ с торба покупки и торба добро настроение се пренесох в новия си дом, където има само кухненско обзавеждане, даже паркета не е нареден :) но най важното за мен е там - фурната, всякакви тави, форми, купи ....  и всички дребни домакински пособия , които съм купувала последните години с мечта да ги ползвам в идеалната кухня! 
И така, приготвих се за работа както му е ред: 


запасах новата престилка /дълго пазена от баба ми и свита в чеиза/, запретнах ръкави и започнах бавно и внимателно да препрочитам и следвам стъпките от обясненията на Tanita

докато чаках уханното тесто да втаса /около час и половина/ и се чудех какво да правя в този празен апартамент, ровнах из принтираните листи и намерих рецепта за соленки на Pep4o 
И разбира се веднага спретнах една доза - страхотни са на вкус!


и така - тестото втаса и аз продължих, все така обнадеждена :) 
До момента , в който сплетох козунаците /както си му е реда с бадемчета, стафиди/ , а те милите едни спаружени и малки - тавичките ми останаха празни :( отчаях се и бях готова да изхвърля всичко! Покрих ги с кърпа и излязох.
Но като се върнах:


а пък после .... 


затаих дъх и продължих да снимам ....


и резултат бе прекрасен, а аз доволна и щастлива и даже горда от труда си :)

 
ето пак ...

 
и нищо, че беше разпети петък, а не Великата неделя -  занесох единия на свекървата, а другия на мама, да ги разчупим и да хапнем ароматен козунак ...

 
и другия - дето погълна червеното яйце ... :)

 
това бе моят Великден 

Няма коментари:

Публикуване на коментар