сряда, 14 април 2010 г.

Египетски подправки

Получих страхотен подарък - изненада! Мой близък беше в командировка в Египет и ми донесе една торба с ароматни треви - сега е трудното - половината не ги познавам!


е, вече знам , благодарение на Sladka hapka  - див шафран и каркаде 
За шафрана знам само че се приготвя Паела с него, а каркадето ... абе не го обичам много на чай, ще се умува ... :)
Останалите са добре познати и често ползвани у нас - гьозум или джоджен, дафинов лист, розмарин - вече имам цяла торба :) , шарени пиперени зърна с много приятен аромат, кардамон - никога не съм го ползвала. Сега ще обогатявам вкуса на ястията и с тези :) 
  
Да се върна на темата с каркадето :) след като отлежа порядъчно дълго в шкафа, преживя пренасяне в нов дом и там си намери убежище за няколко месеца, дойде и неговия ред да влезне в употреба и да очарова /ама не мен и половинът :)) /
Сервирам го с десерта, когато имам гости. Наситена на цвят и аромат, силно подсладена отвара сипвам в онези малки специфични турски чашки за чай и поднасям :) и чаша вода не отказвам :)) Всички много го харесват, а аз съм доволна, че все пак намери приложение :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар