четвъртък, 7 октомври 2010 г.

Патешко с карамелен лук

Тази рецепта се роди по път към вкъщи :)

В моето ежедневие планове няма - винаги се променят в движение, винаги всичко е на бързи обороти :)) така съм свикнала, така ми харесва. Много рядко имам планувани гости /поне ден-два предварително/, съответно  в рамките на час-два след работно време приготвям вкупом по няколко неща /нали трябва да не се излагам и масата да е пълна :)) /
А, да :) междувременно удрам стирката, прахосмукачката, набивам чинчилата за разхвърления талаш :)) , гладя покривката, гледам да не загоря нещо и да не прибера дистанционното в хладилника! :) Ама пък колко ми е хубаво после като седнем на масата и чуя: "Ти кога успя да приготвиш всичко, не беше ли на работа?" и доволното примляскване на гостите ми :)

И така:
  • Обезкостено патешко месо, предварително сварено в подсолена вода с черен и бял пипер се накъсва на хапки. 
  • В малко мазнина се запържва лук /бял и червен/ , нарязан на полумесеци.
  • Дебърцини се нарязват на колелца и се запичат на сух тиган.
  • Няколко едри печурки /при мен 8-10 гъбки/ се почистват, измиват и нарязвт на филийки. Запържват се леко с малко мазнина, сол и черен пипер.
  • Приготвя се около 100-150 гр. настърган кашкавал
В малки огнеопорни купички се разпределят различните , предварително подготвени продукти. Първо се слага лука, който е с леко сладникав вкус, после патешкото, после дебърцините следвани от гъбките и накрая кашкавала.




Сега идва ред на грила - ползвам фурната на 275 градуса , предварително загрята! Пека около 5-6 минути или до приятен загар :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар