понеделник, 11 октомври 2010 г.

Бял боб

Бял боб, варен боб, боб яхния .... абе, все БОБ! :))
Бобът е любимо ястие у нас. Едно време баба ми приготвяше най-невероятния боб, който съм яля! Питах я: "Бабче, кажи как го правиш толкова вкусен?" А тя ми казваше: "Бая му" :)
Бабо, ако ме гледаш някъде там, от високото - и аз вече му бая! :) 

На дали има човек дето не може да сготви боб, нали уж е най-простото :))

2 ч.ч. бял боб
1ч.л. сода
олио
1 глава лук
1 домат на кубчета 
1 с.л. червен пипер
1 с.л. гьозум /джоджен/
сол
люта чушка

Бобът се накисва от вечерта /особено ако е купешки/ Аз обаче взимам боб от село, без да е обработен. Съхранявам го във фризера, за да не хваща буби. Този боб няма нужда от киснене.
И така , боба се слага с малко вода да заври, сипва се содата да кипне и се сваля от огъня.
Водата се хвърля, боба се преплаква. Налива се нова вода студена. Нарязва се глава лук и се слага в боба и малко олио. Боба се вари с малко вода!!! Ако е необходимо по време на варенето се добавя.
Когато е готов /но не разварен/ се слагат домата, подправките, чушлето и още олио, ако е  нужно и още вода. Къкри около 20-30минути.

Бобът има нужда от внимание и приготвяне с любов :) това е да му баеш!

3 коментара: