петък, 6 ноември 2015 г.

Кекс с праскови и орехи

Обичате ли компоти? У дома често се изпива  сока , а аз съм натоварена с тежката задача да оползотворя плодовете. Обикновено се явяват  заскуската или обяда ми :)
 А понякога ги влагам в сладкиши. Не обичам сиропирани и влажни сладкиши, което доста ме ограничава.
Търсенето започна - отворих големия шкаф с кулинарните ми съкровища (разбирай книги) и я открих! Попаднах на рецепта, която ме заинтригува и я приложих. Променена естествено! Ако някога спазя точно дадена рецепта - не съм готвила аз! :)))
Източникът на кулинарните ми вълнения е "1500 рецепти за всеки ден" - страхотна книжка! Спомням си , че исках да си я купя , а бе спечелена от томбола :)

Необходими продукти за малък кекс (6 порции):
1 яйце
1к.ч. захар
2с.л. меко масло
1к.ч. млени орехи
2к.ч. брашно
1к.л. бакпулвер
2к.ч. ситно нарязани плодове от компот

Яйцето се разбива много добре с тел/миксер, постепенно се добавя захарта и се бие докато се стопи. Добавя се маслото и се бие, докато стане с консистенция на гладък крем. Добавят се орехите, брашното и бакпулвера. Бърка се до хомогенна смес.
Постепенно се добавят плодовете, като се бърка внимателно, с шпатула (все пак плодовете от компот са меки и трябва да се внимава, за да не станат на каша)
Тестото става много гъсто и лепкаво!
В намаслена и набрашнена тавичка (аз ползвах силиконова и пропуснах тази процедура) се изсипва тестото и се заглажда с помощта на шпатула/лъжица.
Пече се на 160-170градуса , около 30мин. Готовността се проверява с клечка за зъби/шиш.

*Дали фурната ще е предварително загрята или не - не е от значение тук (освен, че се добавят още 3 до 8 минути към времето за изпичане :) в зависимост от Вашата фурна)
*Използвала съм силиконова форма с диаметър 22см
*За кекс със стандартен размер, посочените количества трябва да се увеличат два пъти.
*Кексчето е много приятно на вкус, определено ще го изпробвам и с други плодове.

1 коментар:

  1. Леле, изглежда много вкусно! Трябва да го пробвам! Благодаря Ви за рецептата!

    ОтговорИзтриване