четвъртък, 30 март 2017 г.

Арменска кухня: Кюфтенца

Лотарията си е лотария, арменската кухня продължава :)
Отново вариации всякакви на тези ароматни кюфтенца из интернет , но аз избрах най-простичкия вариант. Стори ми се по-традиционен - дали съм права, не знам, но определено е вкусно и ще се настани трайно в кухнята ми!

Необходими продукти:

500гр свинско месо, почти без мазнинки
150гр сварен нахут (или от консерва)
1/2 връзка магданоз
1 ч.л. кимион
1 ч.л. сол
1 яйце
олио за пържене (или олио и масло)

Месото нарязах на парчета и смелих на месомелачка (може да се ползва чопър или направо готова кайма, но е по-мазна). Вече смляното месо смесих с нахута и смелих още веднъж. Към готовата смес добавих накълцания магданоз, яйцето и подправките. Цялата смес смелих трети път на месомелачката. *Още след първото мелене почиствам машинката (винаги има някоя заседнала жилка).
Оформих кюфтенца с намаслени ръце, колкото едър орех и оставих да починат 15мин. в хладилника.

В голям тиган загрях мазнина и сложих всички кюфтенца на веднъж, на един ред. Пържих до златисто от всички страни. Изключих котлона, похлупих с капак и оставих да си починат за 15мин.
След това сервирах в плато с рулца от краставица с хумус. Рецептата за хумус е на Ани Шакарян. Малко по-различен от познатия ми вкус, но се съчета чудесно с вкуса на месото.


Няма коментари:

Публикуване на коментар